wtorek, 28 grudnia 2010

Czekoladowe ciasteczka owsiane

Czas na coś słodkiego. W tym akurat przypadku trzeba dodać, że niekoniecznie zdrowego, pomimo zawartości płatków owsianych. Przepis dedykowany kolegom z pracy mojego męża :)
 Składniki:
- 330g płatków owsianych
- 200g ciemnego brązowego cukru
- 100g cukru
- 2 łyżki pszennej mąki
- 1/4 łyżeczki soli
- 330g miękkiego masła
- 1 duże jajko (roztrzepane dobrze widelcem)
- 1 łyżeczka esencji waniliowej
- 90g wiórków z gorzkiej czekolady

 Jak to zrobić:
Przygotuj dwie blaszki wyłożone papierem do pieczenia, który posmaruj lekko masłem. Piekarnik rozgrzej do ok. 180oC.
W sporej misce wymieszaj płatki owsiane, oba rodzaje cukru, mąkę i sól. Na środku zrób wgłębienie, w którym umieść masło, jajko i esencję waniliową. Całość wyrabiaj na jednolitą masę. Następnie dodaj wiórki czekoladowe i wyrób jeszcze raz. Ciasto wykładaj na blaszkę małą łyżeczką co 7 cm w każdym kierunku. Piecz 8-10 minut, po czym dobrze wystudź, zanim podasz. Możesz to zrobić nawet po kilku dniach, bo nadal są pyszne i zjadliwe :)
 Modyfikacje:
W zależności w jakiej postaci podasz wiórki czekoladowe, uzyskasz różny kolor ciastek. Jeżeli będą to groszki czekoladowe, które zostaną w całości, to dostaniesz jasnobrązowe ciasteczka z kawałkami czekolady. Natomiast jeżeli zastosujesz czekoladę startą na najmniejszych oczkach tarki, to wiórki połączą się z ciastem i uzyskasz jednolity ciemnobrązowy kolor i ciastka czekoladowe. Jak widać po tytule, ja wybrałam drugą wersję.
Możesz również nakładać na blaszkę dużą łyżką w odległościach, które podałam wcześniej. Musisz pamiętać tylko, że każda porcja ciasta rozpłaszczy się pod wpływem temperatury i może się skleić z następną. Nie jest to oczywiście problem, gdyż później możesz większe kawałki połamać na nieregularne kształty. Ja zdecydowanie bardziej to wolę, niż nudne okrągłe ciasteczka.

Brak komentarzy: